We need nature to show us the way home, the way out of the prison of our minds. We got lost in doing, thinking, remembering, anticipating; lost in a maze of complexity and a world of problems. We have forgotten what rocks, plants and animals still know. We have forgotten how to be--to be still, to be ourselves, to be where life is: here and now.

~Eckhart Tolle
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

vrijdag 27 januari 2012

Hebben we nog gelachen?

Het doel van ons ondernemersblog is geinteresseerden inzicht te geven hoe wij binnen Buitenpaards te werk gaan. Hoe wij ondernemen, struikelen en weer opstaan, leren en daarmee kunnen inspireren. Open, eerlijk en spontaan. Dat spontane kan er dus wel af, als je op je to do list hebt staan dat volgens de Buitenpaardsplanning iedere vrijdag het blog bijgewerkt moet worden en het via Twitter en Facebook de ether in moet.... Maar goed, wij veronderstellen nog steeds dat we ook in het nieuwe ondernemen een planning nodig hebben, dus durven we nog niet alles los en aan het toeval over te laten.

Maar dan open en eerlijk.... We hebben weer genoeg activiteiten gehad dus je zou zeggen, onderwerpen genoeg. Maar ons idee delen dat we overwegen onze dienstverlening te koppelen aan de metafoor van het bouwen van een huis, is dat niet wat droog en commercieel? En over de grappige of emotionele ontmoetingen met onze klanten willen we ook discreet blijven. En ja...die uitstaande offertes voor prachtige opdrachten zoals het maken van een jubileumboek en een leuke foto-opdracht, dat zijn nog geen officiële opdrachten, dus wat kun je er over zeggen?

Nee, in het Nieuwe Ondernemen stellen we ons zelf dus niet de vraag 'Wat hebben we weer allemaal gedaan?' Er hoeft eigenlijk maar één vraag gesteld te worden om te komen tot een mooie boodschap; 'Hebben we nog gelachen of genoten deze week'? Ja genoten, omdat de kleurpotloden en schilderdoeken, nodig voor een vision board, bij de Lidl in de aanbieding waren, en gelachen omdat we dankzij een klant in aanraking kwamen met Zentangle en het mooi was om te zien hoe eenvoudig diep weggestopte creativiteit kan ontwaken. En genoten van de champagne die we met onze mannen gedronken hebben, omdat we het ontstaan van Buitenpaards nog niet met hen hadden gevierd.

P.s. we konden zelfs geen bloopers verzinnen, want wij zijn natuurlijk een heel serieus setje... Dus dat is dan de boodschap aan onszelf deze week; laten we het in hemelsnaam niet altijd zo serieus nemen. Kortom, stop and smell...the horses..